بلاگ – تمام عرض

توسط:

چند راهکار برای تقویت حافظه

خیلی از ما با بالاتررفتن سن نگران کم‌شدن حافظه‌مان هستیم و یا در اوج جوانی و یادگیری، دغدغه تقویت حافظه و بازدهی بیشتر در تحصیلمان را داریم.

خبر خوب اینکه راه‌های زیادی برای تقویت حافظه وجود دارد که با مداومت و انجام آن‌ها به صورت پی‌در‌پی می‌توانیم به طرز چشمگیری حافظه را تقویت کنیم. اما برای شروع بهتر است بدانیم که ما می‌توانیم روی بعدهای مختلفی از حافظه‌مان کار کنیم.

به طورمثال، علاوه بر حافظه کوتاه‌مدت و بلند‌مدت، می‌توانید بر روی حافظه تصویری و حافظه شنیداری هم کار کنید.

حافظ برای تقویت حافظه

خواندن و حفظ‌کردن شعر یکی از بهترین و شیرین‌ترین راه‌های تقویت حافظه است. یکی از غزل‌های حافظ را انتخاب کرده و روزی دو بیت آن را حفظ کنید.

اگر حفظ‌کردن ابیات حافظ برایتان سخت است، می‌توانید هر شاعر یا هر سبک دیگری از شعر را انتخاب کنید. با این تکنیک علاوه بر تقویت حافظه، فن بیانتان هم تقویت می‌شود.

خلاصه‌نویسی کتاب

از حوزه و موضوع مورد‌علاقه‌تان، یک عنوان کتاب انتخاب کنید و بخوانید. پس از پایان هر فصل هم سعی کنید روی یک برگه، خلاصه فصل را به یاد بیاورید و یادداشت کنید.

همچنین می‌توانید وبلاگ بخوانید و خلاصه و نکات مهم را در داخل گوشی و یا لپ‌تاپتان تایپ کنید.

ورزش‌های ذهنی

ورزش‌های ذهنی را برای تقویت حافظه دست کم نگیرید. کتاب‌هایی با عنوان قوای ذهنی در بازار وجود دارند که تعداد زیادی بازی را برای ذهن معرفی می‌کنند.

حل معما، علاوه بر جنبه سرگرمی، به تقویت حافظه، بالا‌بردن هوش و نحوه تفکر صحیح و منطقی کمک می‌کند.

معرفی کتاب: کتاب «قوای ذهنی خود را بشناسید» یکی از گزینه‌های خوب است. البته صدها تست و بازی هوش و حافظه به صورت آنلاین موجود است که با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید. ‎‌

جدول حل کنید!

حل جدول راه دیگری برای تقویت تمرکز و در نهایت تقویت حافظه است. سعی کنید حداقل هفته‌ای یکبار جدول حل کنید. به یاد‌آوردن داده‌های ذهنی‌تان هنگام حل‌کردن جدول می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

با این کار، علاوه بر یادآوری داده‌های قدیمی ذهنتان، داده‌ و اطلاعات جدیدی وارد حافظه شما می‌شود که به تقویت حافظه کوتاه‌مدت شما و با تکرارشان، به تقویت حافظه بلندمدتتان کمک شایانی خواهد کرد.

شطرنج بازی کنید

شطرنج یکی از بهترین و جامع‌ترین راه‌های تقویت حافظه است. با شطرنج بازی کردن، هم حافظه خود را تقویت می‌کنید و هم برای کار و زندگی شخصی‌تان استراتژی می‌آموزید.

تقویت حافظه تصویری

پازل حل کنید

یک پازل کوچک تهیه کرده و سعی کنید برای درست‌کردنش دفعات کمی به تصویر نگاه کنید و تا می‌توانید از تصویری که در ذهنتان مانده است، برای درست‌کردن پازل استفاده کنید. به خودتان و ذهنتان اعتماد کنید.

به جزئیات توجه کنید

وقتی به خیابان، پارک و …. می‌روید، لطفا با دقت بیشتری به اطرافتان نگاه کرده و به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید؛ به آدم‌ها، ماشین‌ها، درخت‌ها، آسمان و …. و در نهایت شب‌ها قبل از خواب، سعی کنید همه تصاویر را با جزئیات به یاد آورید.

توجه به جزئیات و به‌خاطر‌سپردن جزئیاتی که در طبیعت وجود دارد، یکی از بهترین و دلنشین‌ترین راه‌های تقویت حافظه است. این کار، علاوه بر تقویت حافظه، به تقویت تمرکز هم کمک خواهد کرد.

تقویت حافظه شنیداری

از بتهوون و موتزارت کمک بگیرید

چند قطعه کلاسیک از سمفونی‌ها دانلود کنید، برای بار اول گوش کنید و لذت ببرید. اما برای بار دوم، سعی کنید بتوانید سازها را در هنگام نواخته‌شدن تشخیص بدهید.

اگر فکر می‌کنید قطعات کلاسیک برایتان سنگین هستند و یا جزو علایق شما نیست، سعی کنید این تمرین را با آهنگ‌هایی که دوست دارید و مدام در طول روز گوش می‌دهید، انجام دهید.

به صدای طبیعت گوش کنید

صداهای طبیعت را با دقت‌تر گوش کنید؛ چه در زمانی که در طبیعت هستید و چه زمانی که در شهر و فضاهای شلوغ حضور دارید. صداهایی مانند صدای جنگل، دریا، باران و … را می‌توانید به‌راحتی دانلود کرده و با گوش‌دادن به آن، حافظه شنیداری‌تان را تقویت کنید.

سبک زندگی و تقویت حافظه

علاوه بر ورزش‌های ذهنی و تکنیک‌هایی که سبب تقویت حافظه می‌شود، سبک زندگی شما هم بسیار بر روی این مسئله تاثیرگذار است.

خوب بخوابید

سعی کنید در شبانه‌روز هشت ساعت بخوابید، چند ساعت قبل از خواب از گوشی استفاده نکنید و وقتی به تخت‌خوابتان رفتید، با چند دقیقه مدیتیشن ‌ذهنتان را آرام کنید و بعد بخوابید تا بتوانید خواب عمیقی را تجربه کنید. خواب با‌کیفیت و به‌اندازه از مهم‌ترین عوامل برای سلامتی است.

تقویت حافظه مثل آب‌خوردن

تقویت حافظه مثل آب خوردن بسیار راحت است، اما به شرطی که به فکر سلامت بدن و حافظه‌تان باشید و روزی هشت لیوان آب بخورید.

از درون بدنتان خبر داشته باشید

در اسرع وقت یک آزمایش کامل بدهید و ویتامین‌ها و شرایط هورمونی‌ بدنتان را بررسی کنید.

کمبود ویتامین‌ها و هورمون‌ها تاثیر عجیبی در به‌هم‌ریختگی شرایط ذهنی دارند. خیلی اوقات ما از حافظه بسیار خوبی برخوردار هستیم، اما یکی از همین عواملی که تا اینجا ذکر شد، موجب عدم تمرکز ما می‌شود؛ پس بیشتر حواستان به جسمتان باشد.

ورزش، ورزش، ورزش

تکرار مکررات و کلیشه است اگر بگویم ذهن سالم در بدن سالم است و هیچ چیزی مانند ورزش نمی‌تواند بدن را سالم نگه دارد.

یوگا یکی از بهترین ورزش‌ها برای بالا‌بردن تمرکز و داشتن بدنی سالم است. نه فقط یوگا، که تمام ورزش‌ها می‌توانند شرایط جسمی و روحی شما را بهبود ببخشند. زمانی که اکسیژن به خوبی به ذهن برسد و گردش خون به درستی در بدن انجام شود، شما از شرایط بهتر ذهنی برخوردار می‌شوید.

اگر شرایط ورزش‌کردن را ندارید، برنامه‌ای ترتیب بدهید تا روزانه حداقل نیم‌ساعت پیاده‌روی کنید و یا می‌توانید شب‌ها به پارک بروید و بدوید.

تغذیه سالم داشته باشید

حتما صبحانه بخورید و از مواد مغذی برای این وعده مهم استفاده کنید. سبزیجات بخورید و میوه را فراموش نکنید. برای وعده‌های غذایی‌تان از غذاهای سالم استفاده کنید و تا می‌توانید از فست فودها استفاده نکنید.

مکمل‌های غذایی

در کنار غذاهای سالم و میوه و سبزیجات از مکمل‌های غذایی استفاده کنید. با این کار، ارزش غذایی‌تان را ارتقا می‌دهید و اگر در مصرف مواد غذایی‌تان دچار مشکل هستید، با این مکمل‌ها جبران می‌کنید.

تقویت حافظه در کودکان

تقویت حافظه در سن کم و دوران کودکی بسیار راحت‌تر از سنین بالاتر است. کودکان ذهن مستعد‌تری دارند؛ پس خیلی سریع‌تر می‌توان حافظه آن‌ها را با این روش‌ها تقویت کرد:

برای کودکانتان کتاب بخوانید و در پایان کتاب با پرسیدن چند سوال از داستان و جزئیاتش، به تقویت حافظه‌شان کمک کنید.

سعی کنید با یاد‌دادن سوره‌های کوچک قرآن و شعرهای کودکانه مناسب ظرفیت حافظه‌شان را گسترش دهید.

بازی‌های فکری متنوعی هستند که هم علاوه بر سرگرمی و بازی، به تقویت حافظه کمک بسیار زیاد می‌کند.

از خوراندن خوراکی‌های ناسالم به کودکان پرهیز کرده و سعی کنید با مغزها و خوراکی‌های خانگی به سلامت ذهن و جسمشان بهبود ببخشید.

از آن‌ها بخواهید تصاویری را که در بیرون خانه و یا در انیمیشن‌ها می‌بینند، برای شما تعریف کرده و یا آن‌ها را نقاشی کنند. ‌‎‌

آموختن موسیقی هم در تقویت حافظه شنیداری بسیار موثراست.

سعی کنید کودکانتان را زیاد به طبیعت ببرید و از آن‌ها بخواهید به صداهای پرندگان، حیوانات و باد … به دقت گوش کنند.

یادگیری زبان دوم از دوران کودکی یکی از گام‌های موثر تقویت حافظه است.

و در پایان …

دانشمندان و متخصصان عصب‌شناسی هر روز با پژوهش‌های پی‌در‌پی، به یافته‌های جدیدی در مورد ذهن و حافظه می‌رسند؛ پس سعی کنید با خواندن مقالات مختلف در مورد مکانیسم مغز، بیشتر با ذهن و حافظه آشنا شوید تا راحت‌تر آن‌ها را کنترل کنید و پرورششان بدهید.

تقویت حافظه به‌تنهایی با انجام تکنیک‌ها امکان‌پذیر نیست، بلکه نیاز به تمرین مداوم و تغییر جدی در سبک زندگی فعلی‌مان دارد.

برای یک حافظه درخشان باید ذهنی پویا و جسمی سالم داشته باشیم؛ این دو مکمل هم هستند و هر کدام به تنهایی نمی‌توانند ما را به نقطه دلخواهمان برسانند.

من فائزه زمانی هستم و تلاش کردم با معرفی کاربردی‌ترین راه‌های تقویت حافظه، کمک کوچکی به شما کرده باشم.

توسط:

مدیتیشن راهی به آرامش

ممکن است روزانه در مورد مدیتیشن یا مراقبه چیزهای مختلفی بشنوید که شاید بسیاری از آن‌ها نادرست باشند. مراقبه در تعریفی ساده تمرین و ورزش ذهنی است. استرس، اضطراب، افکار و احساسات مختلفی در طول روز برای همه انسان‌ها رخ می‌دهد.

 تمرین‌های مدیتیشن به تمرکز و آگاهی یافتن بر آن‌ها و یادگیری شیوه کنترل آن‌ها منجر می‌شود. اگر به دنبال راهی برای درمان استرس‌های روزانه خود هستید، تمرینات مراقبه که توسط روانشناسان نیز اجرا می‌شود به شما کمک شایانی خواهد کرد.

بین دستیابی به فواید سلامتی و درک این واقعیت که چرا مدیتیشن به یک مکمل محبوب برای داروهای معمولی تبدیل شده است، تنها 5 دقیقه زمان لازم است.

اساس مدیتیشن

اگرچه می توان آن را به روش های مختلفی انجام داد، چند نکته مشترک تقریباً در تمام تکنیک های مراقبه ومدیتیشن یکسان است:

ذهن آرام:

با مدیتیشن، ذهن شما آرام می شود. روی عوامل استرس زا یا مشکلات زندگی خود و همچنین حل این مشکلات متمرکز نیستید. بدون تمرین، خاموش کردن صدای درون بسیار دشوار می شود.

در حال بودن:

به جای تمرکز بر گذشته یا آینده، همه جنبه های مدیتیشن شامل تمرکز بر حال است. با تمرکز بر این مکان و اکنون، به تمرین می پردازید، زیرا بسیاری از ما بیشتر زندگی خود را با فکر کردن به آینده و یا سیر کردن در گذشته سپری می کنیم.

تغییر وضعیت آگاهی:

با گذشت زمان، داشتن ذهن آرام و تمرکز بر زمان حال می تواند به یک سطح هوشیار تغییر یافته منجر شود. مدیتیشن باعث افزایش فعالیت مغز در ناحیه ای از مغز مربوط به خوشبختی و افکار و احساسات مثبت می شود و برخی شواهد نشان می دهند که تمرین منظم باعث ایجاد تغییرات مثبت طولانی مدت در این نواحی می شود.

تکنیک های مدیتیشن

محققان عموماً تکنیک های مراقبه را به دو دسته مختلف طبقه بندی می کنند: متمرکز و غیر متمرکز.

تکنیک های متمرکز شامل تمرکز روی یک شی خاص است که به طور کلی در خارج از خود شخص مانند شعله شمع، صدای ساز یا مانترا، قرار دارد.

از طرف دیگر مراقبه غیر متمرکز می تواند تمرکز گسترده تری از جمله صداهای موجود در محیط شما، حالات داخلی بدن و حتی تنفس را شامل شود. توجه داشته باشید که بین این تکنیک ها همپوشانی وجود دارد – مراقبه می تواند هم متمرکز و هم غیر متمرکز باشد.

همچنین، می توانید به گروه های زیر از تکنیک های مراقبه نیز توجه کنید.

مدیتیشن اساسی

این شامل نشستن در یک موقعیت راحت و تلاش برای آرام کردن ذهن خود با فکر کردن به هیچ چیز است. اگر قبلاً آنرا تمرین نکنید، انجام این کار همیشه ساده نیست.

اما یک راه خوب برای شروع، این است که به خودتان به عنوان “ناظر افکار خود” فکر کنید، و توجه کنید که صدای درون سر شما چه می گوید در عین حال که درگیر آن نیست. همانطور که افکار در ذهن شما وجود دارد، فقط آنها را رها کنید.

مدیتیشن متمرکز

با مدیتیشن متمرکز، شما بدون درگیر کردن افکار خود روی هر آنچه که تمایل دارید، متمرکز می شوید. مانند یک عامل بصری مثل مجسمه، چیزی شنیدنی، مانند ضبط امواج اقیانوس، چیزی ثابت، مثل تنفس خود شما. یا یک مفهوم ساده، مانند “همدردی بی قید و شرط”.

بعضی از افراد انجام این کار را آسانتر از توجه به هیچ چیز، می دانند، اما ایده همان است – ماندن در لحظه فعلی، دور شدن از جریان مداوم تفکرات شما، و به خودتان اجازه می دهید تا به حالت تغییر یافته هوشیاری بپردازید.

مراقبه فعالیت گرا

مراقبه مبتنی بر فعالیت، نوعی ذهن آگاهی است که مراقبه را با فعالیتهایی که ممکن است از آن لذت ببرید یا فعالیتهای جدیدی که به شما کمک می کند تا بر زمان حال متمرکز شوید، ترکیب می کند.

باز هم، این ذهن را خاموش می کند و اجازه می دهد تا مغز شما تغییر کند. فعالیت هایی مانند باغبانی، ایجاد آثار هنری یا تمرین یوگا همه می توانند اشکال مؤثر مراقبه باشند.

مدیتیشن ذهن آگاهی

ذهن آگاهی می تواند نوعی مراقبه باشد که مانند مراقبه فعالیت محور، از جهاتی شبیه مدیتیشن نیست. ذهن آگاهی صرفاً به معنای ماندن در لحظه فعلی است تا اینکه به آینده یا گذشته فکر کنید. (باز هم، این می تواند دشوارتر از آنچه به نظر می رسد، باشد!)

تمرکز روی احساساتی که در بدن خود احساس می کنید یکی از راه های ماندن “در حال حاضر” می باشد. تمرکز روی احساسات و جایی که آنها را در بدن خود احساس می کنید – بررسی نکردن دلیل این احساسات، بلکه فقط تجربه کردن آنها به عنوان یک احساس است.

مدیتیشن معنوی

اگرچه مدیتیشن مخصوص هیچ یک از آیین ها نیست، اما می تواند یک تمرین معنوی باشد. بسیاری از افراد مراقبه را نوعی نماز می خوانند – شکلی که خدا “صحبت می کند” ، نه اینکه فقط گوش کند – وقتی آرام باشید ذهن شما به دنبال راهنمایی یا خرد درونی می باشد.

فوائد مدیتیشن

افزایش تمرکز و آگاهی به افکار و احساسات و یادگیری کنترل آن‌ها اولین و مهم‌ترین پیامد انجام تمرینات مدیتیشن است.

فوائد مدیتیشن را می‌توان به طور کلی با واژه آرامش توصیف کرد. افرادی که از تکنیک‌های مدیتیشن استفاده می‌کنند در بدن خود احساسی از آرامش را تجربه می‌کنند که ناشی از تأثیر سیستم عصبی بر کارکردها و علائم حیاتی فرد است.

به دلیل همین فوائد از این روش‌ها برای درمان انواع اختلالات اضطرابی، وسواس فکری و کاهش علائم افسردگی استفاده می‌شود. برای اطلاع از انواع اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

بعضی از تأثیراتی که بر اثر مدیتیشن و توسط سیستم عصبی ایجاد می‌شوند شامل موارد زیر است:

کاهش فشار خون و بهبود گردش خون

کاهش ضربان قلب

کاهش تعریق

کاهش سرعت تنفس

کاهش سطح کورتیزول خون

کاهش استرس و اضطراب

افزایش احساس بهزیستی

مدیتیشن و کاهش علائم بیماری‌های روانی مدیتیشن و مراقبه در صورتی که به صورت مداوم انجام شود بسیاری از علائم اختلالات روانی را کاهش می‌دهد.

مدیتیشن منجر به ذهن آگاهی می‌شود و در نتجه باورهای فرد در رابطه با ریشه‌های اضطراب تغییر می‌کند. زمانی که بدون دلیل دچار اضطراب می‌شوید مراقبه کمک می‌کند تا تپش قلب خود را کنترل کرده و در نتیجه بر اضطراب غلبه کنید.

همچنین تمرینات مدیتیشن زمانی که با روان درمانی و درمان‌ها شناختی رفتاری همراه باشد، در کاهش علائم فوبیا و وسواس می‌تواند تأثیرات چشمگیری ایجاد کند

در پایان، بهترین تکنیک مراقبه و روشی که به شما در کسب مثبت ترین مزایا کمک می کند، روشی است که می توانید به آن متعهد باشید و مرتب آن را انجام دهید.

منابع:

https://honarehzendegi.com/fa/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86

توسط:

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ در این سال‌ها در کشور ما بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و بسیاری از سازمان‌ها در حال برنامه‌ریزی و تهیه استراتژی اینفلوئنسر خودشان هستند. در این مطلب درباره بازاریابی اثرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ چیست مطالبی را خواهیم خواند.

بازاریابی تأثیرگذار، برخلاف نقدهایی که حاکی از اثربخش نبودن فعالیت‌های مرتبط با آن هستند و به آن وارد شده‌اند، تا حد زیادی سبب رونق کسب‌وکار می‌شود.

این شیوهٔ بازاریابی سبب دسترسی به گروه بزرگ‌تری از مخاطبان می‌شود، نرخ تبدیل را بالا می‌برد، سبب جلب اعتماد و بازگشت سرمایهٔ بیشتر می‌شود و در نهایت باعث معرفی بهتر و بیشتر برند می‌شود.

تأیید کردن کیفیت محصولات به وسیلهٔ افراد مشهور و استفاده از شیوه‌های معمول تبلیغاتی دیگر جوابگوی نیازهای برندها نیست.

تبلیغات نامربوط، پاپ‌آپ‌ها (آگهی‌هایی که به هنگام بازدید از وب‌سایتی بخصوص، ناخواسته ظاهر می‌شوند) و استفاده از تعداد زیادی از افراد مشهوری که ادعا می‌کنند از محصولی بخصوص استفاده می‌کنند و از آن راضی‌اند، دیگر توانایی متقاعد کردن مصرف‌کنندگان امروزی را ندارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

همانگونه که از نام آن برمی‌آید، بازاریابی تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ به مجموعه فعالیت‌هایی اشاره دارد که هدف آن‌ها تبلیغ محصول توسط اشخاص تأثیرگذار است (شخص تأثیرگذار معادل واژهٔ انگلیسی Influencer است و در فارسی از واژهٔ اینفلوئنسر هم برای اشاره به آن استفاده شده است).

اشخاص تأثیرگذار معمولا نظرات و پیشنهادهای خود را دربارهٔ استفاده از محصولی بخصوص با دنبال‌کنندگان‌شان در شبکه‌های اجتماعی در میان می‌گذارند و به این شکل برای برندها تبلیغ می‌کنند.

اینفلوئنسر کیست؟

مهمترین ویژگی‌ای که برای اشخاص تأثیرگذار و اینفلوئنسر ها می‌توان برشمرد، توانایی آن‌ها در تأثیرگذاری بر تصمیم‌های مرتبط با خرید دیگران است؛ منظور از دیگران در حقیقت من و شما است.

آن‌ها به این خاطر توانایی تأثیر گذاشتن بر دیگران را دارند که در حوزهٔ کاری مرتبط با فعالیت‌شان به عنوان صاحب‌نظر و فردی باتجربه شناخته می‌شوند.

بهترین ابزاری که اشخاص تأثیرگذار به این منظور می‌توانند به کار بگیرند، شبکهٔ اجتماعی است: جایی که می‌توانند در آن به تعداد زیادی از مخاطبانی دسترسی داشته باشند که برای نظرشان (نظر اشخاص تأثیرگذار) ارزش قائل‌اند.

اشخاص تأثیرگذار به‌طور کلی به یکی از زیرمجموعه‌های زیر تعلق می‌گیرند:

  • افراد مشهور یا همان سلبریتی‌ها:
    • زیرمجموعهٔ اصلی است و بیشترین تعداد دنبال‌کننده و مخاطب را این دسته از افراد دارند، اما همکاری با آن‌ها بیشترین هزینه را به همراه خواهد داشت؛
  • افراد شناخته‌شدۀ متخصص و صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف:
    • این افراد معمولاً در حوزهٔ کاری بخصوصی به خاطر تجربه و مهارت‌شان شهرت زیادی پیدا کرده‌اند و می‌توانند بر مخاطبان و دنبال‌کننده‌های خود تأثیرگذار باشند؛
  • وبلاگ‌نویس‌ها یا تولیدکنندگان محتوا:
    •  مطالب این افراد خوانندگان زیادی دارد و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و به هنگام خرید از پیشنهادها و نظرات آن‌ها استفاده می‌کنند.

مطمئنا تعداد زیاد دنبال‌کننده‌ها نشان از شهرت قابل‌توجه افراد دارد و قابل تحسین است، اما نباید فراموش کرد که برای فعالیت‌های بازاریابی نمی‌توان صرفاً به شهرت اکتفا کرد و فرد مورد نظر، برای اینکه بتواند بر تصمیم و نظرات دیگران تأثیر بگذارد، باید مورد اعتماد مخاطبان خود هم باشد.

چگونگی آغاز به‌کار اینفلوئنسر مارکتینگ

پس از به پایان رسیدن فعالیت‌های مرتبط با اینفلوئنسر مارکتینگ ، برند شما اعتبار و اعتماد بیشتری در میان مخاطبان‌تان خواهد داشت. به‌علاوه مشغولیت (Engagement) مخاطبان، نرخ تبدیل و ترافیک ورودی به وب‌سایت شما نیز بیشتر خواهد شد.

صرف نظر از اینکه کسب‌وکارتان تا چه حد بزرگ (یا کوچک) باشد و چقدر بودجه در اختیار داشته باشید، می‌توانید بازاریابی تأثیرگذار را به کار بگیرید و از ثمرات آن بهره‌مند شوید.

چگونگی طراحی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ را پیشتر توضیح داده‌ایم حال در ادامه نکاتی عنوان خواهد شد برای راه‌اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ :

اهداف خود را مشخص کنید.

هدف نهایی از راه‌اندازی هر نوع کمپین بازاریابی اثبات این مسئله است که می‌توانید مطالبی ارزشمند در اختیار مخاطبان‌تان قرار دهید. در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ هم هدف نهایی این است که ثابت کنید توانایی قرار دادن مطالب ارزشمند در اختیار دنبال‌کننده‌های شخص تأثیرگذارتان را دارید.

چرا قصد برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کمپین بازاریابی تأثیرگذار دارید؟ هدف‌تان از انجام فعالیت‌های مرتبط با آن چیست؟ جواب این سؤال‌ها حائز اهمیت است و پیش از شروع برنامه‌ریزی باید آن‌ها را مد نظر قرار دهید.

اگر هدفی مشخص نکرده باشید، در انتخاب اینفلوئنسر مناسب کارایی لازم را نخواهید داشت و مطمئنا توانایی ارزیابی نتایج به دست آمده را هم نخواهید داشت.

اگر هدف‌تان بهبود فعالیت‌ها است، باید فعالیت بخصوصی را که قصد بهبودش را دارید مشخص کنید؛ افزایش مشغولیت مخاطبان، افزایش نرخ تبدیل، معرفی بیشتر و بهتر برند، جلب اعتماد یا افزایش ترافیک سایت ؛ کدام‌یک از این فعالیت‌ها را می‌خواهید بهبود ببخشید؟

افزایش تعداد دنبال‌کننده‌ها در شبکه‌های اجتماعی؛

آیا قصد معرفی محصول جدیدی را دارید؟

رویدادی پیش رو دارید که بخواهید برایش تبلیغ کنید؟

محتوای با کیفیت تولید کنید.

محتوایی که تولید می‌کنید باید بی‌نقص باشد، در غیر این صورت هیچ شخص تأثیرگذار قابل احترامی حاضر به همکاری با شما نخواهد بود.

مشخصا انتشار مطلبی ششصد کلمه‌ای، پر از کلمات کلیدی، لینک‌های نامربوط و غلط‌های املائی، نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. محتوایی که تولید می‌کنید باید شامل ویژگی‌های زیر باشد:

در تناسب با هدف؛

کاربردی؛

چشم‌نواز؛

سودمند برای خواننده‌ها.

تفاوت اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی دهان‌به‌دهان چیست؟

برخی معتقدند اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی دهان‌به‌دهان (تأثیر گرفتن مردم از حرف افرادی که قبول دارند) یکسان است اما تفاوت عمده‌ای میان این دو روش بازاریابی وجود دارد.

اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی استفاده از افراد شناخته شده برای تحت تأثیر قرار دادن طرفدارانشان. در حالی که بازاریابی دهان‌به‌دهان از طریق برقراری ارتباط واقعی میان افراد انجام می‌شود.

بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که تمام روش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ شامل بازاریابی دهان‌به‌دهان است اما بازاریابی‌های دهان‌به‌دهان لزوما اینفلوئنسر مارکتینگ نیستند.

آیا اینفلوئنسر مارکتینگ همان بازاریابی مبتنی بر طرفداران است؟

بازاریابی مبتنی بر طرفداران (Advocate marketing) نیز مشابه اینفلوئنسر مارکتینگ نیست. در بازاریابی مبتنی بر طرفداران از مشتری‌های وفادار برند درخواست می‌شود که تجربه خوب استفاده از برند را با دیگران به اشتراک بگذارند که معمولا از طریق نوشتن نظر در سایت، اپلیکیشن یا شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

درواقع هیچ پرداختی در این روش انجام نمی‌شود و تمرکز اصلی روی پیدا کردن مشتری‌های وفادار است. در حالی که در اینفلوئنسر مارکتینگ، افراد تأثیرگذار لزوما مشتری یک برند نیستند و در ازای پول یا محصولات رایگانی که دریافت می‌کنند برای برند تبلیغات انجام می‌دهند.

هدف از اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

افزایش اعتبار بازار، افزایش مکالمات پیرامون یک برند و افزایش میزان فروش محصول و خدمات از جمله اهداف مختلف یک بازاریاب برای استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ هستند.

به همین دلیل ارزیابی این نوع بازاریابی از طریق اندازه‌گیری معیارهای متفاوت انجام می‌شود. اینفلوئنسر مارکتینگ مزایای زیادی برای برند شما دارد:

1- قرار گرفتن در معرض دید عموم: اینفلوئنسرها قادرند از طریق کانال‌های شبکه اجتماعی خود تبلیغات برند را به میلیون‌ها مصرف‌کننده نشان دهند.

2- محتوای اصیل: اینفلوئنسرها محتواهای اصیل و تأثیرگذاری را برای بازاریابی محتوای برند تولید می‌کنند.

3- اعتماد مصرف‌کننده: اینفلوئنسرها رابطه‌ی عمیقی با طرفداران خود دارند و این افراد به عقاید اینفلوئنسر مورد نظر خود اعتقاد دارند.

انواع اینفلوئنسر

1- سلبریتی: مخاطبین بی شمار. از طریق مقام و برند دارای قدرت فوق العاده ای هستند. در مورد این افراد بحث ما این نیست که آنها چه کسانی را می شناسند، بحث این است که چه کسانی آنها را می شناسند! سلبریتی ها نیازی به اینگیج ندارند، مردم شبانه روز آنها را زیر نظر دارند. به ویل اسمیت، ریچارد برانسون و غیره فک کنید.

2- خبرنگار(JOURNALISTS): مخاطبین آن ها از طریق محتوا و انتشار آن بدست آمده اند. تاثیر آنها برروی مخاطبان از طریق محتوای قابل اعتماد و بعضاً دیدگاه های آنهاست. به خبرنگاران مورد علاقه خود فکر کنید و انتشاراتی که از آنها دنبال می کنید.

3-متخصص صنعت: برای یک اینفلوئنسر حرفه ای، تعداد اهمیتی ندارد. مهم کیفیت مخاطبان است. آنها ممکن است دنبال کننده هایی زیادی نداشته باشند، اما اینگیج فوق العاده ای با همان تعداد دارند.

این افراد تاثیر فوق العاده زیادی روی مخاطبان خود از طریق در اختیار گذاشتن پیش بینی ها،‌ راهنمایی ها و مهارت های خود دارند.

4-تحلیلگر: ممکن است تعداد زیادی دنبال کننده نداشته باشد، ممکن هم هست داشته باشد. ممکن است بخاطر داشتن مقام و برند خود دارای رهبری افکار مخصوص به خود باشد.

رهبری افکار برای یک اینفلوئنسر تحلیلگر بر پایه شناساندن یک فرد یا مربی یا خدمات قابل اعتماد که با استفاده از منابع داخلی خود با آنها آشنا شده می باشد.

5-ستاره برند شخصی: دارای مخاطبان پرشماری که طی چندین سال به وی پیوسته اند. تاثیرگذاری خود را از طریق رابطه قابل اعتمادی که با مخاطبان دارد می گذارد.

دارای رهبری افکار قدرتمند چرا که برندهای شخصی معمولاً بر پایه ریزبینی شدید بنا می شوند. این اینفلوئنسرها از طریق اعتمادی که در دنبال کننده ها به وجود آورده اند تاثیرگذار هستند.

6-” رابط ”  (Connector) مالکوم گلادول: یک اینفلوئنسر قدرتمند که کارش را بر پایه ایجاد روابط کمک کننده طولانی مدت بنا می کند. رابط ها همه را می شناسند و همه رابط ها را می شناسند. اینفلوئنسر رابط ارزش بالایی را همراه با خود دارد چون دائماً در حال گسترش روابط خود است.

یک اینفلوئنسر ممکن است بیش از یک نوع رهبری افکار داشته باشد، برای مثال، یک سلبریتی ممکن است در عین حال یک حرفه ای هم باشد، یا یک حرفه ای ممکن است یک برند شخصی قدرتمند داشته باشد.

مانند اینفلوئنسر اینستاگرام که خیلی از شما قطعاً دیده اید. البته در مراجع دیگر انواع دیگر اینفلوئنسر نیز معرفی شده اند، در اینجا ما به این تقسیم بندی بسنده می کنیم.

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ برای شما موثر است؟

·         مصرف‌کنندگان به توصیه اینفلوئنسرها بیش از برندها اعتماد دارند.

·         اینفلوئنسرها اگر به درستی انتخاب شوند، می‌توانند برای برند شما اعتبار ایجاد کنند.

·         اینفلوئنسرها، در کم‌ترین زمان، پیام برند شما را به گوش مخاطبانتان می‌رسانند.

·         اینفلوئنسرها، می‌توانند با هزینه پایین، محتوای باکیفیت برای برند شما تهیه کنند.

https://modireweb.com/influencer-marketing

https://dmacourse.com/what-is-influencer-marketing/

توسط:

یک تعریف ساده و سرراست از هوش تجاری

هوش تجاری، Business Intelligence یا به اختصار BI یک فرآیند تکنولوژی محور برای تحلیل داده هاست. این فرآیند در نهایت به مدیران، صاحبان کسب و کار و تمام تصمیم گیرنده‌های اساسی یک کسب و کار، اطلاعاتی عملی می‌دهد.

ابزارهای BI برای آنالیز و تحلیل داده‌ها به صورت‌های مختلفی ارائه می‌شود؛ مثلا گزارش، داشبورد، چارت، نقشه، گراف و تمام ابزارهایی که بتوانند اطلاعات و داده‌های خام را در قالب‌های بصری و قابل استفاده به نمایش درآورند.

در حقیقت هوش تجاری به شما به عنوان یک مدیر کمک می‌کند، بفهمید که چه عواملی در موفقیت یا شکست پروژه‌هایتان موثر است.

همین باعث می‌شود که بتوانید بفهمید چه عواملی سود بیشتر برای شما رقم می‌زنند و چه عواملی سود کمتری برای شما به همراه دارند.

هوش تجاری در یک نگاه

BI طیف گسترده‌ای از ابزار، اپلیکیشن‌ و متدلوژی را شامل می‌شود که به یک سازمان کمک می‌کند که بتواند اطلاعات (Data) را از سیستم داخلی و منابع خارجی شرکت جمع‌آوری کند و آنها را برای تحلیل آماده کند.

از مجموع این اطلاعات در نهایت یک گزارش تهیه می‌شود که به مدیر و تصمیم گیرنده نهایی سازمان تحویل داده می‌شود. اجازه بدهید با یک مثال این لقمۀ قلمنبه سلنبه را برایتان به راحت الحلقوم تبدیل کنم.

تبدیل داده به اطلاعات با هوش تجاری یا همان Business Intelligence به سازمان‌ها کمک می‌کند تا تمامی داده‌های مورد نیاز برای تصمیم گیری را گردآوری کنند، در اختیار تمامی تصمیم گیران قرار دهند و در نهایت به آنها کمک می‌کند تا این حجم زیاد از داده را تحلیل کنند و از اطلاعات و دانش به دست آمده از تحلیل خود در تصمیم گیری استفاده کنند.

هوش تجاری توصیفی است که به شما می‌گوید اکنون چه اتفاقی افتاده است و در گذشته چه اتفاقی افتاده است تا ما را به وضعیت مطلوب برساند.

تحلیل کسب و کار، از طرف دیگر، یک اصطلاح برای تکنیک‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها است که پیش بینی کننده وضعیت است: یعنی می‌توانند به شما می‌گوید که در آینده چه اتفاقی می‌افتد و راهکار ارائه می‌دهد: یعنی می‌توانند به شما بگویند که شما باید برای کسب نتایج بهتر چه اقدامی‌کنید.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم که هوش تجاری چه فوایدی برای کسب و کار شما دارد و به همین بهانه با جنبه‌های متنوع هوش تجاری آشنا شویم.

1- به راحتی می‌توانید گزارشات سریع تهیه کنید

هر شرکت یا کسب و کاری بخش‌ها و دپارتمان‌های متفاوتی دارد. اطلاعات بخش‌های مختلف در فرمت‌های مختلف پخش شده‌اند.

بیشتر تلاش‌هایی که برای جمع‌آوری اطلاعات انجام می‌شود، باید این اطلاعات را مرتب کند و به فرمتی تبدیل کند که بتوان آنها را تحلیل و بررسی کرد.

با استفاده از ابزارهای پیشرفتۀ هوش تجاری در کمترین زمان ممکن می‌تواند یک گزارش کامل و خوانا از هرکدام از بخش‌های شرکت داشته باشید.

به عنوان یک مدیر یا صاحب کسب و کار، این برای شما کاملا حیاتی است که بدانید که دیتاهای شرکت شما به شما چه می‌گویند.

البته واضح است که اطلاعات معادل هوش نیست. این مخصوص به زمانی است فوق‌العاده کاربرد دارد که شرکت شما بخش‌های مختلف دارد و اطالاعات بخش‌های مختلف چندان به هم مرتبط نیستند و شما برای تصمیم‌گیری به این اطلاعات نیاز دارید.

2- به تصمیمات سریع و هوشمندانه شما کمک می‌کند

بگذارید اینطور برایتان بگویم، تمام درآمد و سود شرکت مستقیما به تصمیمات استراتژیک مربوط می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که مدت زمان تقریبی برای برای تهیه یک گزارش IT چیزی حدود دو روز است. در جهان پر سرعت معاصر، داده‌ها مدام در حال تغییر و نوسان هستند.

در طول دو روز داده‌ها تغییرات زیادی می‌کنند. در حقیقت مدیران و استراتژیست‌های شرکت نیاز دارند که به اطلاعات به روز (آپدیت) دسترسی داشته باشند تا بتوانند به سرعت تصمیم بگیرند و جایگاه خود را در بازار از دست ندهند.

این اعداد و ارقام اصلا چیز کمی نیستند، دقیقا به کمک همین اعداد و ارقام است که می‌توانید راه‌حل‌های درست و درآمدزا برای کسب و کار خود پیدا کنید.

هدف نهایی یک کارشناس BI این است که اطلاعات شرکت شما را به یک تجزیه تحلیل ساختارمند تبدیل کند. به بیانی دیگر یک کارشناس واقعی هوش تجاری که می‌تواند به تصمیمات استراتژیک و سریع شرکت کمک کند.

هوش تجاری با اطلاعات به روزی که در اختیار مدیران قرار می‌دهد کمک می‌کند که وضعیت مالی شرکت به سمت مثبت حرکت کنید و تصمیمات درست گرفته شود.

3- بهره‌وری شرکت شما را زیاد می‌کند

هوش تجاری این قابلیت را دارد که راهکارهای نادرست را مشخص کند، وضع کنونی شرکت را به دقت مشخص کند و در ادامه مشخص کند که روزانه چه کارهایی باید انجام شود، اولویت‌های شرکت چیست و هرکس چه کاری باید انجام دهد.

در حقیقت قرار است ببیند که در کدام بخش‌ها ضعف وجود دارد،کدام بخش‌ها باید پیشرفت کنند و به امکانات جدیدتری مجهز شوند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید بر اساس آمار سال 2000 سایت CIO شرکت تویوتا با استفاده از ابزارهای هوش تجاری توانست بفهمد که در فرآیند توزیع و تحویل کالا نیمی از هزینه بیش ازآنچیزی است که باید باشد و با تغییر استراتژی این هزینه را 50% کاهش داد.

4- سرعت بخشیدن به بازگشت سرمایه

اوج تمام خواسته‌های یک شرکت و تمام چیزهایی که در بالا گفتیم می‌تواند در “رشد سریع برای بازگشت سرمایه” خلاصه شود.

بدون بینش درست و دیسیپلین مشخص، یا در در دام روش‌های نخ‌نما و قدیمی می‌افتید یا به حدس و گمانه‌زنی در مورد رفتارهای کاربران و چیزهایی از این قبیل می‌افتید.

این‌ها مهم‌ترین آفت‌های کسب و کار شما هستند و دقیقا همان چیزهایی هستند که باعث شکست کسب و کار شما و بسیاری دیگر مانند شما می‌شوند.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، هر شرکت یک سیستم است که تمام بخش‌های آن به نوعی با هم مرتبط هستند و نمی‌شود که برای هر بخش آن یک استراتژی جداگانه ریخت و به بقیۀ بخش‌ها کاری نداشت.

تمام تلاش هوش تجاری این است که اطلاعاتی ارائه دهد که اگر چه برای هر بخش به طور جداگانه موجود است، اما بتواند یک کلیتی به ما بدهد که بر مبنای آن تصمیم‌گیری کرد، استراتژی چید و برنامه عملی ریخت.

دقیقا به همین دلیل است که BI می‌تواند به روشنی به شما کمک کند که کمپین‌های خود را برنامه‌ریزی کنید و هر چیزی را که لازم است تغییر دهید، تغییر دهید پیش از آنکه واقعا دیر شود و در کمترین زمان ممکن سرمایه شما را به شما بازمی‌گرداند.

5- کاهش هزینه‌های نیروی انسانی

با رشد و پیشرفت جهان امروز ما، مهم‌ترین نیازی که جهان کسب و کار از هر زمان دیگری بیشتر به آن نیاز دارد، نیاز به تجزیه تحلیل داده‌ها و اطلاعات است.

از طرف دیگر خود این داده‌ها روز به روز پیچیده‌تر و چند بعدی‌تر می‌شوند، چراکه شرکت‌ها و کسب و کارها مدام در حرکت به سوی گسترده‌شدن و توسعه حرکت می‌کنند. پس به موازات این حرکت نیاز به نیروهای انسانی متخصص برای تحلیل داده‌ها و تهیه گزارشات هم از هر زمان دیگری بیشتر می‌شود.

اگر بخواهید از روش‌های سنتی استفاده کنید باید تعداد زیادی نیرو استخدام کنید، مدام گزارش بخواهید و مدام کسی باشد که این گزارشات را چک کند، اما یک متخصص هوش تجاری تمام اینکارها را انجام می‌دهد و در سریع‌ترین زمان ممکن گزارشات مورد نیاز شما را تهیه می‌کند.

به عبارتی دیگر در وقت، زمان و هزینۀ شما به شدت صرفه‌جویی می‌کند.

توسط:

تکنیک 68 ثانیه یا قانون جذب در ۶۸ ثانیه

قانون جذب و آشکارسازی رویاها در ۱۷ ثانیه

خیلی از ما در مورد کاربرد قانون جذب (Law of Attraction)و آشکار سازی رویاها از طریق بکارگیری قانون جذب شنیده ­ایم و سعی کرده ایم آن را در زندگی روزانه بکار ببریم. تلاش کرده ایم به چیزهای فکر کنیم که دوست داشتیم در زندگی­مان اتفاق بیافتد.

چگونه در ۶۸ ثانیه با قانون جذب به آرزوهای خود برسید؟(۶۸ ثانیه تا هدف به چه معنا است؟) آرام و ریلکس دراز بکشید. سپس برای حدود ۱۷ ثانیه هر چه را که در زندگی می خواهید به طور کامل و واضح تصور و تصویر سازی کنید. جزئیات آنچه که می­خواهید را تجسم خلاقانه کنید.

این تصویر سازی را فقط برای ۱۷ ثانیه انجام دهید و سپس آن را فراموش کنید و روزتان را ادامه دهید

اعجاز نوشتن اهداف و آزمایش آن روی ملکول های آب (رسیدن به آرزوها با آب)

شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد. برای اولین بار اثر ارتعاشات مثبت و منفی پیام‌های مکتوب، بر روی آب توسط «ماسارو ایموتو» که یک نویسنده ژاپنی بنام است،به اثبات رسیده است.

نتایج حاصل از این تحقیقات وی را متقاعد ساخت که، مولکول‌های آب در مقابل کلمات و افکار انسان‌هاما به سرعت عکس‌العمل نشان می‌دهند و تغییر شکل می دهند.

شرح آزمایشات ماسارو ایموتو بر روی مولکول های آب :

ماسارو ابتدا مقداری آب را در ظرفی ریخته سپس کلمات زیبا و مثبت را برای آن آب می‌خواند یا افکار مثبت خود را به ملکولهای آب القا می کرد. سپس آب را منجمد کرده و از مولکول‌های یخ عکاسی می کرد.

همین عمل را دوباره با همان آب تکرار کرد اما اینبار از کلامات و افکار منفی استفاده کرد. نتیجه حاصل از این آزمایش هنگامی که تصاویر گرفته شده از ملکول های آب با هم مقایسه شدند، اعجاز برانگیز بود.

تصویر اول که متعلق به ملکول های آبی بودند که افکار مثبت به آنها القا شده بود، شکل هندسی شش ‌وجهی زیبایی داشتند در حالی که  تصویر دوم فاقد شکل منظم هندسی است و اصلاً زیبا نبود.

این آزمایش قدرت افکار و پیام هایی که منتقل می کنیم را به خوبی نشان می دهد. از این امر با عنوان اعجاز نوشتن آرزوها و اهداف یاد می کنیم. اهداف ما اگر با افکار و جملات مثبت و زیبا همراه شوند، بسیار قدرتمند شده و به تحقق می پیوندند.

پس از کشف این مهم تکنیک رسیدن به آرزوها با آب مطرح شد. بخاطر داشته باشید که از تکنیک رسیدن به آرزوها با آب می توانید برای هر خواسته و آرزویی که دارید استفاده کنید.

هر زمان که می خواهید آب بنوشید چشمان خود را بسته و لیوان آب را در دستتان نگه دارید، سپس خواسته و آرزوی خود را در ذهنتان تجسم کنید و سپس جملات تاکیدی مثبت، مرتبط به آرزو و خواسته خود را با احساس عالی بیان کنید.

در انتها تجسم کنید نور کائنات برای اجابت آرزوی شما وارد لیوان آب شده است. حالا با همان چشمان بسته آب را بنوشید.

راز بزرگ تصویر سازی در ۶۸ ثانیه چیست؟(تصویر سازی در ۶۸ ثانیه تا هدف)

” وقتی رادیو را  روی فرکانس خاصی تنظیم کنید هر چه را که پخش می­شود می­شنوید. به همین ترتیب هر چه را که به آن تمرکز کنید مثل این است که دارید فرکانس رادیو را تنظیم می­کنید و وقتی بر چیزی فقط ۱۷ ثانیه تمرکز کنید، فرکانس آن را در خودتان فعال می­کنید.

زمانی که این فرکانس را فعال کردید، قانون جذب شروع به پاسخ دادن به این فرکانس می­کند در واقع شما خاموشید و قانون کارش را انجام می دهد. ”  آبراهام هیکس

این روش راهی عالی برای آشکار سازی رویاهای شماست بدون آنکه زمان زیادی را به آن اختصاص دهید.

آبراهام هیکس : ۱۷ ثانیه تا به حقیقت رساندن رویاهایتان بر اساس قانون جذب کاینات اگر بتوانید یک تفکر ساده را ۱۷ ثانیه در ذهنتان نگه دارید بدون آنکه با آن مخالفتی بکنید با قانون جذب افکاری به همین شکل، همین اندازه، همین فرکانس تولید خواهد شد.

و دقیقا در ثانیه ۱۷، این دو به هم خواهند پیوست و وقتی این اتفاق می­افتد در واقع انرژی پخش می­شود و این مانند لحظه احتراق یا آتش گرفتن است.

و وقتی این دو فکر به هم می­پیوندند و شعله ور می شوند می­توانید احساس شور و اشتیاق را در خود احساس کنید. در ثانیه ۱۷ ام، این دو فکر که یکی شده­اند بزرگتر، تکامل یافته تر می شوند و ارتعاشات شما سریعتر می­شود.

اکنون، اگر بتوانید بر روی این فکر ۱۷ ثانیه دیگر تمرکز کنید، در لحظه­ای که به ثانیه ۳۴ ام می­رسید دو ۱۷ ثانیه بر روی آن فکر تمرکز کرده­اید و افکار تکامل یافته­ تری جذب می­شوند به عبارت دیگر افکار یکدیگر را جذب می کنند.

در طبیعت افکار شبیه به هم می پیوندند.  در ثانیه ۳۴ این دو فکر تکامل یافته با هم یکی می­شوند و نقطه انفجار دیگری به وقوع می­پیوندد. در این لحظه این دو فکر با فرکانسی بالاتر و سریع تر به هم می پیوندند.

اگر بتوانید این فکر را تا ثانیه ۵۱ نگه دارید یعنی ۳ تا ۱۷ ثانیه افکار تکامل یافته ­تر می­شوند و نقطه احتراق دیگری شکل می­گیرد و همین اتفاق مجددا رخ می­دهد اگر تا ثانیه ۶۸ ادامه دهید و بنابراین شما به اندازه کافی سوخت و انرژی دارید تا آشکار سازی فیزیکی اتفاق بیافتد.

آیا تکنیک ۶۸ ثانیه خلق آرزوها با قانون جذب همیشه جواب میدهد؟

شما را تشویق می­کنم که این بازی را برای حتما سه مورد انجام دهید.

چون اگر این بازی را برای یک یا دو مورد انجام دهید و اگر فقط چند روز این بازی را برای موضوعاتی که علاقه خاصی به آنها دارید و هیچ احساس منفی و متضادی راجع به آن ندارید انجام دهید خیلی زود خواهید دید که کائنات همیشه و به طور کامل به ارتعاشات شما پاسخ خواهد داد.

اما دلیل اینکه کائنات به ارتعاشات شما پاسخ نمی­دهد این است که می­گویید من این ماشین قرمز را می­خواهم، اما خیلی گران است بنابراین کائنات به هر دو ارتعاشی که شما فرستاده ­اید پاسخ می دهد و در نتیجه این دو فکر ارتعاشاتی متضاد هم تولید کرده و نهایتا همدیگر را خنثی می کنند و هیچ پاسخ و نتیجه ای دریافت نمی­کنید.

امیدوارم منظورم را متوجه شده باشید؟

پس در افراد با افکار متضاد، قانون جذب ۶۸ ثانیه جواب نخواهد داد!

وقتی شروع به فرستادن ارتعاشات خالص می­کنید می بینید که کائنات به ارتعاشات شما پاسخ می­دهد. اگر تکنیک 68 ثانیه را برای دو تا سه روز انجام دهید، دو اتفاق جالب برایتان رخ می­دهد:

اتفاق اول:  به خودتان نشان می­دهید که توانایی تمرکز ۱۷ ثانیه ای بر چیزی را دارید و اگر بتوانید این کار را در ۱۷ ثانیه اول انجام دهید پس برای ۱۷ ثانیه دوم (۳۴ ثانیه)، سوم (۵۱ ثانیه) و چهارم (۶۸ ثانیه) هم می توانید انجام دهید.

اتفاق دوم:  به کائنات این فرصت را می دهید که به شما نشان دهد کاملا به ارتعاش شما پاسخ خواهد داد. در واقع یاد خواهید گرفت شما پرتویی از انرژی هستید که پاسخ داده خواهد شد و این در واقع به شما احساس کنترل می دهد و متوجه می شوید که شما خالق زندگی خود هستید.

دوستانم، دلیل بودن شما این است که خالق زندگی خودتان هستید. بگذارید موضوع را برایتان روشن کنم خالق بودن به این معنا است که شما متمرکز بر انرژی هستید.

شما اینجا نیستید تا هر چه را که می بینید و هر جا که می روید ارتعاش همان را ساطع کنید. شما باید هدایت کننده انرژی خودتان  باشید و هدایت انرژی فقط با تمرکز بر افکارتان است.

اکنون، می­دانید که چه کاری انجام می­دهید در واقع می دانید که آیا بر چیزهایی که می­خواهید تمرکز می­کنید؟ باید نسبت به احساساتتان حساس باشید چون در واقع شما نوسانات فرکانستان را احساس می کنید.

عواطف شما سیستم راهنمای شماست به عبارت دیگر احساسات شما نشان دهنده حال درونی شماست.

یک پنکه سقفی را تصور کنید، یکی از آن پنکه­ های که خوش ساخت و گران هستند و کارشان را خوب انجام می دهند. این پنکه اینقدر خوب ساخته شده که بدون هیچ گونه سر و صدایی هوای خنک را به سمت شما می­آورد.

حال مداد خود را در مسیر پره های پنکه بگیرید سر و صدای عجیبی ایجاد می کند، درسته؟ مداد داخل پنکه دقیقا همان احساسات منفی هستند. وقتی سعی می­کنید فرکانس بالا و منظم تر را به فرکانسی پایین و غیر منظم تبدیل کنید.

ایا میتوانید ارتعاشات انرژی خود را احساس ­کنید? مداد داخل پنکه یک مثال خیلی مشهود از نوسانات انرژی است، اما این دقیقا همان احساسات منفی است.

وقتی رویایی دارید، وقتی فکری در مورد چیزی دارید و خودتان را در جایگاه داشتن آن می­بینید اما به این نتیجه می­رسید که نمی توانید آن را داشته باشید. این نا امیدی و احساس منفی مثل همان مداد داخل پنکه است.

این شما هستید که ارتعاشی پایین و آهسته را وارد ارتعاشی بالاتر و سریعتر می­کنید.

شما خالق چیزها و اتفاقات زندگیتان می­شوید. وقتی خیلی ساده بتوانید بر نتیجه نهایی تمرکز کنید و در فرکانس چیزی که می­خواهید قرار بگیرید، ارتعاش کائنات با ارتعاش افکار شما منطبق خواهد شد و خالق اتفاقات و چیزهایی خواهید شد که از قبل تعیین کرده­اید.

“فقط ۱۷ ثانیه برای رسیدن به رویاهایتان زمان لازم است، آیا به اندازه ۱۷ ثانیه وقت دارید؟

https://razemovafaghiat.com/the-law-of-attraction-in-68-seconds/

توسط:

با تفکر طراحی بیشتر آشنا شوید

آیا هرگز از خودتان پرسیده اید که تفکر طراحی چیست؟ یا اگر شنیده اید به معنایش فکر کرده اید؟

اگر پاسختان به این سوال ها مثبت است شما اکنون یکی از بهترین روش های حل مسئله را می دانید و با به کارگیری آن خواهید توانست به راه حل های خلاقانه ای برای مسائل شخصی و کاری خود دست پیدا کنید.

تفکر طراحی ایدئولوژی و فرآیندی است که به حل مسئله با روش کاربر-محور می پردازد. در این مطلب مروری خواهیم کرد بر مفهوم و کاربردهای این شیوه حل مسئله که امروزه استفاده از آن بسیار رایج است.

تفکر طراحی چیست؟

تفکر طراحی رویکردی کاربردی و خلاقانه برای حل مسئله است. تفکر طراحی بر شیوه ها و فرآیندی که طراحان استفاده می کنند استوار شده است، اما در واقع از رشته های مختلفی مثل معماری، مهندسی و اقتصاد هم بهره برده است.

تفکر طراحی در هر رشته ای می تواند به کار رود و فقط به طراحی منحصر نمی شود.
تفکر طراحی کاملا کاربر-محور است و در وهله اول بر انسان ها متمرکز است و در تلاش است با شناسایی و تمرکز بر نیازها، به راه حل هایی موثر برای پاسخگویی به آن ها برسد.

این روش رویکرد مبتنی بر راه حل برای حل مسئله نامیده می شود.

تفاوت تفکر مبتنی بر حل مسئله و تفکر مبتنی بر مسئله چیست؟

همان طور که از نام این دو روش پیداست، تفکر مبتنی بر راه حل بر پیدا کردن بر راه حل تمرکز دارد و سعی می کند با راهکاری سازنده مشکل مورد نظر را حل کند. این رویکرد کاملا مخالف تفکر مبتنی بر مسئله است که بیشتر متمایل به رفع محدودیت ها و موانع است.

هدف از تفکر طراحی چیست؟

حالا که درباره عملکرد تفکر طراحی بیشتر می دانیم ، باید از خود بپرسیم کارکرد تفکر طراحی چیست؟ استفاده رویکرد تفکر طراحی فایده های زیادی از نظر اقتصادی، آموزشی، شخصی یا اجتماعی دارد.

اول از همه و مهم تر ، تفکر طراحی خلاقیت و نوآوری را تقویت می کند. ما به عنوان انسان، برای آگاهی از اقدامات خود به دانش و تجربیاتی که جمع کرده ایم متکی هستیم.

ما الگوها و عادت هایی را شکل می دهیم که اگرچه در موقعیت هایی خاص مفید هستند، اما می توانند دیدمان را در حل مسئله محدود کنند. تفکر طراحی بجای تکرار روش های آزمایش شده، ما را به برداشتن چشم بند و درنظر گرفتن راه حل های جایگزین ترغیب می کند.

کل فرآیند خود را به پیش فرض های چالش برانگیز و کشف مسیرها و ایده های جدید سوق می دهد.

تفکر طراحی اغلب به عنوان روشی بینابینی برای حل مسئله مطرح می شود – به صورت کامل مبتنی بر احساسات و شهود نیست، و فقط به تجزیه و تحلیل، علم و منطق متکی نیست. از ترکیب هر دو استفاده می کند.

یکی دیگر از مزایای مهم طراحی تفکر این است که انسان را در اولویت قرار می دهد.

با تمرکز زیاد روی همدلی، مشاغل و سازمان ها را ترغیب می کند تا افراد واقعی را که از محصولات و خدمات خود استفاده می کنند در نظر بگیرند، یعنی با ایجاد تجربیات معنی دار و خوشایند برای کاربر، بیشتر به هدف نزدیک شوند.

این برای کاربر یعنی محصولات بهتر و مفید تر که در واقع زندگی ما را بهبود می بخشد و برای مشاغل هم این به معنی مشتریان خوشحال است.

تفکر طراحی از چه اجزائی تشکیل شده است؟

تفکر طراحی شامل اجزای زیادی است که بسته به کاربرد، ممکن است نام‌ها و عناوین مختلفی برای آن‌ها در نظر گرفته شود اما به طور کلی همۀ این اجزا را می‌توان تحت عناوین کلی تقسیم‌بندی کرد که عبارتند از:

– بررسی نیازهای بالقوهٔ مشتریان

– تعریف مسئله

– ایده‌پردازی

– پروتوتایپ سازی (مدل‌سازی)

– تست محصول نهایی

مرحلۀ بررسی نیازهای بالقوهٔ مشتریان و تعریف مسئله، پایه و اساس تفکر طراحی را تشکیل می‌دهند. در این مراحل، مطالعات قوم‌شناسی و مردم‌شناسی (خصوصیات دموگرافیک) صورت گرفته و جامعۀ هدف، خصوصیات و نیازهای آن‌ به طور دقیق مورد شناسایی قرار می‌گیرد.

در حقیقت در پایان این مرحله خواهیم دانست که قرار است برای چه افرادی -و با چه خصوصیاتی- خدمات یا محصولاتی را روانهٔ بازار کنیم.

در مرحلۀ ایده‌پردازی، هدف اصلی ارائۀ تعداد زیادی ایدۀ مختلف است که بیانگر روش‌های احتمالی حل مسئله هستند. در این مرحله می‌توان از تکنیک‌های‌ رسم طرح (Sketching)، طوفان فکری (Brainstorming) و رسم نقشهٔ ذهنی (Mind Mapping) استفاده نمود.

آخرین و مهم‌ترین مراحل مرتبط با تفکر طراحی، مدل‌سازی و اجرای آزمایشی ایده است. در این مرحله، ایده‌های ارائه شده در مرحلۀ قبل به نحو ملموس و قابل‌اجرا درآمده و به دفعات مختلف مورد آزمایش و رفع اشکال قرار می‌گیرند.

مزیت‌های تکنیک تفکر طراحی برای حل مسائل پیچیده

حال ممکن است این سؤال مطرح شود که تفکر طراحی نسبت به سایر روش‌های مرسوم حل مسئله (الگوریتم) چه مزیتی دارد؟

در پاسخ به چنین سؤالی بایستی گفت که تفکر طراحی در سازمان‌ها حول محور مشتری/کاربر می‌چرخد و سود مالی در درجهٔ بعدی اهمیت قرار دارد؛ به عبارت دیگر، نیاز مشتری و تأمین آن موضوع اصلی بررسی‌ها، ایده‌ها و راه‌حل‌ها است به طوری که در تکنیک تفکر طراحی، طی چند مرحله بهترین ایده برای حل مسئله انتخاب می‌شود.

تفکر طراحی با ارائهٔ راه‌حل‌ها و روش‌های متنوع برای تأمین نیازهای واقعی کاربران، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا مسئله‌ را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده، خوشحالی مشتری را به عنوان مهم‌ترین عنصر کسب‌وکار خود ببینند و در نهایت رابطۀ دو سویه و صحیحی با مشتری‌ها برقرار نمایند.

اجرای عملی تکنیک تفکر طراحی در یک شرکت، سازمان یا استارتاپ

اگر می‌خواهید پویایی، نوآوری و خلاقیت را در تیم خود نهادینه نموده و تیمی پیشرو و موفق باشید -هرچند کار ساده‌ای نیست- در نهایت چاره‌ای جز تبدیل شدن به یک تیم به اصطلاح طراحی‌محور ندارید. اما چه‌طور باید به یک تیم طراحی‌محور تبدیل شد؟

تیم‌های طراحی‌محور بر روی توسعۀ خلاقیت اعضای تیم خود سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ در این تیم‌ها، قبل از اینکه محصولی تولید یا خدمتی ارائه شود، همۀ افرادی که به نحو مستقیم یا غیرمستقیم با مشتری در ارتباط هستند (مانند مهندسان، طراحان، بازاریابان و غیره) در قالب یک تیم طراحی متفکرانه تلاش می‌کنند تا مسائل را از تمامی جنبه‌ها بررسی نموده، سپس با همکاری یکدیگر بهترین راه‌حل را ارائه دهند.

برای دستیابی به این تغییر در فرهنگ سازمانی، نخستین مرحله اتخاذ سیاست‌های راهبردی مرتبط و ایجاد تعهد نسبت به آن -به ویژه در سطح مدیران ارشد- است.

بسیار مهم است که مدیران ارشد شرکت به ارزش و اهمیت طراحی متفکرانه واقف باشند. از سوی دیگر شکی نیست که این مدیران ارشد برای پیشبرد عملی دیدگاه خود، نیاز به تیمی توانا و بااستعداد دارند؛ بنابراین استعدادیابی کسانی که در طراحی یک محصول دخیل هستند یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش‌روی آن‌ها خواهد بود.

در گام بعد نیاز است که به صورت طولانی مدت و در تمام بخش‌های سازمان، بر روی تقویت پایه‌ها و زیرساخت‌های طراحی، آموزش و پشتیبانی آن سرمایه‌گذاری شود چرا که اگر تفکر طراحی به تمام لایه‌های سازمان نفوذ نکرده باشد، پس از مدتی همه چیز به حالت اولیه باز خواهد گشت و تلاش‌های پیشین بی‌ثمر خواهند ماند!

به عبارت دیگر، هر کسی ایده‌های خود را برای خود نگاه خواهد داشت و همکاری و تبادل نظری صورت نخواهد گرفت.

در عین حال، به خاطر داشته باشیم که طی کردن این مراحل تمام اجزای کسب‌وکارمان را درگیر چالش‌های بزرگی خواهد کرد؛ اما اگر با وجود تمام مشکلات موفق شوید این مراحل را به درستی طی کنید، طراحی به یکی از معیارهای اصلی در خدمات و محصولات شرکت تبدیل شده و سودآوری چشمگیری را برای شرکت به ارمغان خواهد آورد.

نکتهٔ مهم اینکه به خاطر داشته باشیم Design (طراحی) صرفاً به ظاهر یک محصول، وب‌سایت، اپ موبایل و غیره برنمی‌گردد بلکه به طوری که استیو جابز می‌گوید:

طراحی فقط به اینکه چیزی چه‌طور به نظر می‌رسه برنمی‌گرده بلکه نحوهٔ کارکرد یک محصول رو هم شامل می‌ش.

مزایای تفکر طراحی در کار

به عنوان یک طراح، شما نقش اساسی را در شکل دادن به محصولات و تجربیاتی که شرکت شما به بازار وارد می کند، ایفا می کنید. یکپارچه سازی تفکر طراحی در فرآیند می تواند به ارزش تجاری عظیمی منجر شود و در نهایت مطمئن شوید محصولاتی که طراحی می کنید نه تنها برای مشتریان مطلوب بلکه از نظر بودجه و منابع شرکت قابل دوام است.
با این حساب ، بیایید مروری کنیم بر این که برای یک کسب و کار مزایای تفکر طراحی چیست؟

کاهش قابل توجه زمان ورود به بازار: با تأکید بر حل مسئله و یافتن راه حل های مناسب، تفکر طراحی می تواند مقدار زمان صرف شده برای طراحی و توسعه را بطور قابل توجهی کاهش دهد.

صرفه جویی در هزینه و نرخ بازگشت سرمایه : عرضه سریع محصولات موفق به بازار در نهایت موجب صرفه جویی در هزینه های تجاری می شود. ثابت شده است تفکر طراحی بازده قابل توجهی از سرمایه گذاری را به همراه دارد.

بهبود بازگشت مشتری و افزایش وفاداری: تفکر طراحی رویکردی کاربر محور را تضمین می کند ، که در نهایت باعث افزایش جذب مشتری و حفظ مشتری در دراز مدت می شود.

نوآوری تبلیغاتی: تفکر طراحی در مورد فرضیات چالش برانگیز و باورهای ثابت است و همه سرمایه داران را به فکر کردن خارج از چارچوب ترغیب می کند و این باعث ایجاد فرهنگ نوآوری می شود.

قابلیت استفاده در سطح شرکت: نکته جالب در مورد تفکر طراحی این است که فقط مخصوص طراحان نیست و تفکر گروهی را تقویت و همکاری بین تیمی را ترغیب می کند. از این گذشته ، تقریباً در هر تیمی و در هر صنعتی نیز قابل استفاده است.

https://sokanacademy.com/blog/1155/%D8%AA%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

https://khooger.news/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d9%88-%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c/%d8%aa%d9%81%da%a9%d8%b1-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/embed/#?secret=8VYUip59HB

    Etiam magna arcu, ullamcorper ut pulvinar et, ornare sit amet ligula. Aliquam vitae bibendum lorem. Cras id dui lectus. Pellentesque nec felis tristique urna lacinia sollicitudin ac ac ex. Maecenas mattis faucibus condimentum. Curabitur imperdiet felis at est posuere bibendum. Sed quis nulla tellus.

    ADDRESS

    63739 street lorem ipsum City, Country

    PHONE

    +12 (0) 345 678 9

    EMAIL

    info@company.com